斜阳雨外

Flowers In December - Mazzy Star

音乐随身听:

【迷幻民谣】Mazzy Star - Flowers in December

Mazzy Star是一支二人民谣乐队,曲风忧郁而迷幻。David的吉他,总是发出无穷无尽滑音,迷醉如拖烟带水;而Hope的声音,如清冷的薄雾般飘忽。在淡淡月光下的乱径,或是雨后的黑暗世界,这一对轻拨低吟的男女,直抵你的心灵。

Mazzy Star是吉他手David Roback、主唱Hope Sandoval的私人乐队。1990年发行了第一张专辑She Hangs Brightly。

《Flowers in December》

Before I let you down again    

在我讓你再次失望之前

I just want to see you in your eyes    

我想透過你的眼睛看見你

I would have taken everything loaned you   

我會帶走你的一切

I only thought you could understand    

只想著你會懂的

They say everyman goes blind in his heart   

他們說每個男人的心都變得盲目

And they say everybody steals somebody's heart away

也說有人偷走另一個人的心

And i got nothing more to say about it   

 關於你想聽的

Nothing more than you and me     

我沒什麼能多說

Send me your flowers, of your December   

送我你十二月的花朵吧

Send me your dreams, of your candy wine   

讓我分享你甜酒般的夢吧

I got just one thing I can't give you   

而只有一件事我不能給你

Just one more thing of mine      

就我的這一件事而已

They say everyman goes blind in his heart   

他們說每個男人的心都變得盲目

They say everybody steals somebody's heart away

也說有人偷走了另一人的心

And I've been wondering why you let me down

我想著為何你離我而去

And I been taking it all for granted    

而我理所當然地接受你的所有

评论

热度(37)